0

Lång dag med poesi och studebesök

Dagen har vart lång. Försov mig i morsen och stressade som en flådd säl till plugget, bara för att sen slita upp dörren och inse att det inte är en jävel där. Sukks to be me.
Schemat avslöjade att vi hade eget arbete.
Jag frågade copyklassen om de vill adoptera mig, och de ville de. Vi satt och läste och analyserade poetiska texter av svenska poeter. Var intressant.



Efter lunch tog snövit mer oss på studebesök på The Chimney Pot. De klipper, gör, redigerer, fixar, trixar och gör allt med film, reklam, trailer, musikvideos osv.
De har en helt sjuk lista med företag de jobbat med. HM, IKEA, Posten, Madonna, Lady Gaga, Wallanderfilmer och en massa andra.
http://www.thechimneypot.com/
De var hursom trevliga och det var lärorikt.

Nu på kvällen har jag vart hos Lena. Vi har lagat mat, kollat på Idol och lekt maniskt med en noppborttagare. Jag måste skaffa en sån.