1

2 veckor senare...

Skrev senast att jag skulle till Finland, och dit åkte jag också.
Finland var kallt och grått, de har ingen speciell matkultur.
Det som fashinerar mig med Finland är att vissa finnar bara kan svenska, fast de är födda och uppvuxna i landet med tusen sjöar.  Vi var på tre olika Byggmax och fotade, de tre som finns i Finland. Det var en massa bilåkande och långa timmar ute i anläggningarna.


Här är de tre som jobbade i Lathi.

Här har vi en av killarna, platschefen och Erki; skribenten som var med. Platsen var Åbo, eller på finska, Turku.

Här har vi platschefen i Vasa. I Vasa var det mer snö och kallare.

Kom hem från landet på andra sidan på torsdag kväll. På fredag förmiddag förflyttade jag mig till Uppsala för att plåta på Uppcon.

Detta är Bill, eller Bull, jag lärde mig aldrig vem som var vem då de nästan såg likadana ut.


Stor del av grejen med Uppcon är att klä ut sig till olika tv/dataspelskaraktärer.


Här har vi chefen för Nordea, han ninjefieras på scen.


Det var cirka 1000 pers i stora salen under invigninge, 2000 fick inte plats.


Jag vet inte riktigt vilka de var, men + för cool outfit.


De här två ville att Uppcon även skulle innefatta spelkaraktärer som inte kom från Japan.


Tim Burton hade blitt stolt.


Läskigast på hela Uppcon.


Snacka om mycket smink.


Japanska gruppen Mikson (stavning) skriver autografer till sina fans.


Cosplaytävlngen, bakom scen.


Nervösa cosplayare bakom scen, i väntan på att få gå in.


Har ingen aning om vilken karaktär, men han ser ganska häftig ut.


Hon vann nått, typ en resa till nån tävling.


De var många, de små liven.

Givetvis har jag tagit fånigt många fler bilder.
Det ligger ett gäng, första dagen på neocopy.se/uppcon_dag1/
Ska när jag har tid även lägga upp dag 2 och 3.

Efter Uppcon så var det jobbvecka. Byggde grafiska grejer på kontoret, var ute i Bromma och byggde studio och åkte till Kungsängen och Nyköping och fotograferade till "korvbladet".

Det har jag även gjort denna vecka, var i Norrköping och Motala igår. Tog sin tid att köra, men var nyttigt att få öva lite på att köra bil, dumt att glömma bort hur man gör.

Helgen var lugn. Behövde vila och inte göra nått jobbrelaterat.

Nu är det ju ny vecka. Imörra ska jag jobba på kontoret. Förmodligen blir jag ledig på torsdag fredag och har tid att göra saker som har med företaget att göra, som t.ex. deklarera. :(
Nu ska jag gå och handla.
Puss o hej
1 Maria:

Sköna Sköna bilder !!!