0

Men gudarns



Vägen ner från Henriksdalsberget samt Ryssviken.


Hur gick detta till? Det är fredag igen. Trodde det var onsdag igår; men det var det ju inte.

Jag har köpt en skrivare idag. Insåg att behövet var relevant nu när jag inte har tillgång till skolskrivare.
Det blev en laser. Samsung ML-1915 blev det. Svart, snabb och billig.

Har pillat med Harmoniasiten i veckan. Försökt få UTF-8 att funka som det ska. Fick tillsist hjälp av den brsilianska supporten, vilken faktiskt är bättre än de flesta svenska. Bytte en grej i headern och det funkade.. Nästan överallt. Det är en undersida som drygar sig.

Ska nog göra flera jobb åt byggmax. En av cheferna jag plåtade gillade visst mig och hade fler jobb. Det är bra, jobb behövs.

Jag vill har vår nu. Massor. Tänk när temperaturen är 3 pluss, solen skiner, det blåser lite lätt. Det luktar sådär härligt organsikt. På södersidor börjar snödroppar och vintegäck titta fram. Det ligger grus på marken. Hundbajs och lik smälter fram. Hänga in vinterjacka och ta fram vårjackan. Skor! skarfsar. Gäggigt gräs. Knoppar på träden. Förvirrade nylandade fåglar. Höga vattendrag. Längre dagar; kortare nätter. Öl på uteservering.