0

Adjö Henkan

På söndag går en era i graven. Henkankollektivet avvecklas och vi sprids för vinden. Allt är borgarnas fel. Deras utförsäljning av hyresrätter ha lett till att 3 unga individer har tvingats ut i den svajiga bostadsmarkanden.

Jag har här samlat en massa bilder från året då jag bodde på Henriksdalsberget.


Smarris vid muren.


En mörk höstnatt.


En ljus och solig morgon.


Offer sitter och väntar på 53an nere vid Värmdöleden. Tror vi hade gått för långt för att ha krafter kvar att ge oss på "dödstrappan".


Pyssel och tekväll med Smarris. Jag håller på och bygger på min lampa gjort av nån stålsak jag köpte för 5:- på Röda korset.


Pärlorna dansar. :)


Här kommer första snön.


Typ såhär har mitt hus sett ut. Tror dock detta är framför 19.


Ryssviken. Här under vattnet ligger det en massa vrak, botten är förorenad med en massa kemikalier och tungmetaller. I bakgrunden skymtar vi DIs dekorverkstad.


Dimman uppe på henkan är episk.
Detta är nångång i höstas.



Vårt härliga vattentorn.


Nyår firades på henkan.


Med bra sikt till alla dessa tusentals fyrverkerier.


Under 90-talet var det här stället hett. Docklands hette det då och alla var glada.


Jag gillar att gå prommenader utanför muren.


Falafel med bulgur och yoghurtgegga. En alkoholfri bloody Mary.


FATTA FAKTA! Jag vill inte ha nån jävla reklam!


Pärlar med minipärlor. Detta blev en present till Lena.


Fredrik har ingen egen dator, så han brukar okupera mitt rum och låna min.


Stockholm by night. Ni ser vitabergskyrkan, höghuset vid medis och allt.


Det smutsiga golvet vid den smutsiga spegeln. Jag hade köpt skor på Stockholm Stadsmission som jag gillar.


Långt ut på berget finns det som en liten sumpmark.
Där låg jag på knä och plåtade fluffväxter.



En dag ute i skogen träffade jag en tipsy vipsyhund. Den var snäll och såg korkad ut.


Tycker den här bilden påminner lite om en Zornmålning eller nått sånt. Känns som att föroreningarna ligger tätt över staden. Det regnar egentligen absurt mycket.


Ibland färgar jag håret.


Här ser vi Alphyddan från Henkan.


Krister var på besök och vi var ute och promerade utanför muren.


Vissa solnedgångar var fan helt sjuka.


Det där med att hålla jätteordning i köket har inte riktigt vart våran grej. Sen är försig själva köket väldigt nedgått.


Lena, jag och Offer gjorde Sushi.


Mitt rum, i all sin oreda.


Fredrik äter frukost.


Guitarrerna har party i vårt vardagasrum.


Emanuel diskar. Han gillar att diska, men är inte så bra på det. :)
Fast det är kanske bättre än att inte gilla att diska men vara bra på det?!



Emanuel bakar bröd.


Fredrik avlägsnar en massa huvudhår.


Och då blir det ibland såhär.


Luftballongerna brukar gå upp vid gärdet, så vi har första parkett.
Här var det några fler ballonger än vad det brukar vara.



Fredrik och Johan brukar ibland repa. Då spelar de Mark Knofler mfl.


Emanuel kommer hem.


Kryddanarki.


Vackra stad.


Emanuel sitter och gör sina läxor.


Vi fick leka med flingor. Alla var glada!


Fredrik har ätit kvällsmat och tittar på TV.


Dödstrappan. Tror utan att överdriva att det är värsta trappan i hela stockholm. Förslag på värre trappor mottages och testas gärna.


Män som hänger med varadra.


Natten är bra.

På söndag flyttar jag. Känns vemodigt. Jag gillar Henriksdalsberget.
Jag får hoppas på att Alvik också är bra.
Nu ska jag försöka packa lite. Ikväll är det fest med företaget. Ska bli spännande. Jag ska dokumentera.