0

Året 2012

Det är dags för ett årsreferat.
Vad har egentligen hänt under 2012?
 
På rak arm så är den stora ändringen att jag gjorde mig av med negativ och självisk energi i mitt liv i och med att jag gjorde mig av med korven. Det är ju livsändrande att gå från sambo och singel. Men det är bara postivit hittills.
 
I början av 2012 var det kallt så kallt.
Här är en bild från skogen utanför mig.
Jag gick på en danskurs här i Bagarmossen, Dance yourself fit latino mix.
Köpte en riktig soffa och jobbade på med att göra bladteman på jobbet.
 
Blonderade även håret där nån gång.
 
Jag var faktiskt väldigt nere första delen av 2012. Orkade inte mycket alls. Hade gett upp hoppet om det mesta.
Så var jag sjuk en massa. Nä, våren 2012 kan dra åt helvete.
Försökte ta bilder på blommor för det är väl sånt fotografer gör ibland?
När våren kom började livet kännas bättre. Jag spenderade 17 maj i Oslo hos min bror, det var awesome. Vädret var nice och människorna trevliga.
Jag var med och arrangerade Byggmax sommarfest.
Sen var det Uppcon, sista uppcon ever.
Gud vad bilder jag tog. Borde nog faktiskt göra lite gallerier av dessa insåg jag nu när jag gick igenom dem. Finns ju faktiskt en hel del bra.

Uppcon var kul hur som.
Sen var det helt plötsligt midsommar.
Det var kul.
 
Sen var det nån typ av sommar, det regnade en massa. Parkölen uteblev.
I juli åker vi till Turkiet och Tree of Life.


Turkar är dåliga på organsiation. Men bra på att släcka skogsbränder.
 
Efter ToL så åkte jag till sommarstugan, far fyllde 60 år. Sånt måste ju firas.
 
Började träffa min livscoach i slutet av sommaren. Jag behövde nån som kunde hjälpa mig finns ljus i mörkret.
Hon har hjälpt mig.
 
I slutet av sommaren inträffade årets dödsfall.
Det var väldigt tråkigt tycker jag.
 
Efter detta var det no more Korven.
I början var det lite ensamt, mest för att jag var van vid en annan vardag. Men eftersom att han är ett ärkepäron var det mest nice att bli av med honom. Han förtjänar faktiskt inte att vara med mig. Han förtjänar någon som är av lika låg intellegens och awesomeness som han själv.
 
Bildade en träningspakt.
Jag, John och Adham bestämde oss för att träna 2 gr i veckan.
Galen man #1.
Galen man #2 och kvinna #1.
Paketen håller faktiskt i sig. Det tycker jag är bra. Jag har blivit mycket starkare. Det är kul att se sig själv orka mer och mer.
Och så började det bli höst.
Fotograferade Jonathan Johansson. Det var intressant.
 
Försökte aktivera mig, var ute och dansade, plockade en massa svamp i och orienterade i skogarna. Slängde ut korvens fula möbler och skaffade andra gamla fina möbler.
Började på en fotokurs på fotografiska, "ditt personliga bildspråk". Var en intessant och lärorik kurs.
Tog bilder jag inte annars hade tagit. Som denna i vardagsrummet. Med en vanlig skrivbordslampa som ljus.
 
I början av november åkte jag och ett gött gäng till London för att gå på Twistival, Shpongle, Ott, younger Brothers och en massa andra spelade, det går ju inte att missa.

 
I november åkte Jag, Lena, Simon, Ludde och Förnes på semster till Fuerteventura. Det var bland de bättre idéerna jag har haft. Fotograferade en massa. Det var kul.
 
Sen har jag jobbat en massa med lite grejer. Det händer saker och ting.
Så var det jul. Den spenderades i Örebro. Träffade en massa med fantastiska människor som olyckligtivs bor i Örebro.
Jag fotograferade ingenting! Råkade dra på mig nån jävla förkylning som passiviserade mig ganska mycket. Men nu började jag bli frisk från den.
Jultomte vid Bromma flygplats.
 
Igår träffade jag Jonas, vi prommenerade runt halva söder, gick upp på Fåfängan för att sen käka osttallrik och dricka latten. Det var nice.
 
I lördags så städade jag och ölade med olle på söder. Sen åkte vi hem till honom, tog en shot Jäger och rakade hans hår. Det var också kul.
 
Och idag, idag är det årets sista dag. Kan konstatera att jag gjort en massa kul saker 2012. Att 2012 har vart ett tungt men utvecklande år. 2012 kan lite dra åt helvete.

2013 däremot, det är välkommet. Mitt nyårslöfte är att jag ska skratta mera, göra flera korkade grejer, göra vad jag vill mera och försöka sluta vara rädd för saker. Jag har förhoppningar på det nya året. Detta ska bli ett förändringarnas år.
Avslutar året med en rymdhamster.