1

3 dagar kvar

Nu är det bara 3 arbetsdagar kvar på Byggmax.
Det är både läskigt och spännande. Har jobbat där i 5 år. Det är en stor procent av mitt liv.
Nu släpper jag snöret på ballongen och ser vart den flyger.
 
Idag har jag haft söndagsmiddag. Det kom över bra folk och jag utfodrade dem med vegansk mat.
Gjorde en gryta. Hade dock råkat bränna den lite. Satte spisen på för hög patte och lade mig på soffan.
Men tzatzikin blev bra. Dock inte vegansk. Babaganouchen var vegansk dock. Skitsamma. Varför sortera det ens för?
Det var mat. Det var vitlök i.
 
I fredags var jag hemma och lekte med photoshop.
Fick lust att bara hitta på nått, bygga nått snabbt. Leka med bild och programvara.
Så som jag gjorde förr, innan jag blev riktig fotograf. Vill hitta tillbaka till det. Det kravlösa skapandet.
Här har vi Jonathan Johansson i sin lägenhet, nu inmonterad i skogen i närheten av sommarstugan och en mosse.
Han fick bli en gothpanda.
 
En äldre herre vid Hötorgets tunnelbanestation.
 
Ett träd. Det hade blåst omkull.
 
Fjällig taggsvamp. Några jättestora jävlar. Mycket häftiga.
 
Min vapendragare när det kommer till svampplockning. Vi har plockat kilovis i min skog. Han hittar väldigt dåligt. Lokalsinne som en daggmask. Och så berättar han vad växter heter på latin och rapar mycket.
 
Vad har jag mer gjort senaste tiden?
Typ Halloween, haft en insekt som husdjur, plockat massor med svamp och hängt med bra folk. 

Klart att det kommer bli spännande! Man man måste ju släppa taget om det gamla för att kunna finna det nya :-) Hoppas att du får ett riktigt spännande och utvecklande 2015.

Snygga bilder!