0

sommar - loading - 50% complete

Kolla, en blogg, min blogg, vad vill den? Vad är det? Vad ska jag göra? 
Gnälla över nått kanske, eller berätta lite om vad som händer i mitt liv?
Gör nog bägge.
 
Har ju bojkottat facebook den typ senaste månaden, skiten gav mig ångest, allas jävla perfekt liv, med fina familjer, goda vänner och fantastiska sallader. Dra åt helvete med det. Jag sitter ensam på mitt golv och andas. Ska jag statusuppdatera det kanske? Ja, så därav vet ju inget nått som inte pratat med mig. Vilket inte alla i stan gjort.
 
Inte skrivit nått sen jag var i amsterdam, och det var i april. Så det är väl en del. Det var vår, sen blev det helt plötsligt sommar. Jag har haft svår ångest.
Nu har jag börjat försöka göra nått åt det, hörde av mig till psyk i huddinge. Fick komma dit väldigt snabbt. Fick diagonerna GAD och hälsoångest. Det är bra att jag har diagonser. Fast samtidigt jobbigt, för då vet jag att det är sjukligt så jag mår. Och bli frisk från psykiska sjukdommar är svårt och tar lång tid.
Imorgon ska jag till en läkare för att börja sätta upp en behandlingsplan. Blir förmodligen KBT och antideppresiva tabletter. Jag är på allt. Ge mig bara nått, fixa mig. Vet inte hur jag ska hantera mig själv längre.
 
Ja, så en väldig massa tung tung ångest har det vart.

Var i norge en rund runt 17 maj. Hälsade på bror och Susanna. Det var trevligt.
Bror är ytterst road.
 
Sen har det vart nån typ av loopande av jobba byggmax, jobba annat, festa, gömma sig hemma i morgonrocken.
Hade semester förrförra veckan, åkte och hälsa på mor och far i stugan då. Visade sig vara svårt att inte göra någonting, så mor och jag gick på långa prommenader, släpa med mig fars kamera och tog en massa macrobilder. Ni får undersäkta mig lite för macrobilderna, jag tycker eg natur och macrobilder är ganska tråkiga. Men ibland är naturen så fin att jag inte kan hjälpa det.
Mor i skogen. Ser skogstokig ut. Hon är bara galen som en buske.
Detta är vid tjärnen Lillsjön.
Mor i båten.
Far i båten. Han gillar att äta fet, kolesterolrik mat och det ger mig ångest för jag vet att det är dåligt för honom.
Jag vet, macro är lamt.
Och vad jag gillar mossa. Mossa äger vilken jävla orkidé som helst.
Det var slajm i vattnet. Tyckte jag var coolt. 
 Hur awesome är inte det här gägget? Naturen <3.
 
Det är svårt att summera saker som hände för länge en inser jag.
Var på en kryssning. Johan spelade som trubadur på båten, så vi slöt upp som moraliskt stöd.
Här en bild jag tog på Johan förresten. Han är en grym musiker/trubadur.
 
I helgen var simon/hund på besök. Vi drack vin och spelade en massa backgammon. Jag lärde han hur man spelar, sen så spöande han mig 8/10. Skyller på att han är en naturbegåvning.
 
Vi har lunchbadat på jobbet. Ulvsundasjön ligger ju bara några minuters prommenad från huvudkontoret, så det lät sig göras.
Har faktiskt badat ganska mycket i år.
Så har jag ju söderbysjön här i bagis. Det är rikigt varmt och skönt i vattnet här nu. Kvällsbadade i lörsdags.
 
Är stressad i sinnet, mycket behöver göras, tiden är knapp. På onsdag morgon drar jag till gotland för att jobba åt Sweef som fotograf i några dagar, kommer tillbaka på söndag kväll. Jag ska köra en lastbil full med möbler också. Det är lite läskigt.
På tisdag åker vi över till Ungern och Ozora. Ja, bilderna från det senaste Ozora jag var på, 2011.
Idag har jag fixat en munktröja, öronproppar och lite linnen. Tänkte att det kunde vara bra att ha.
Ska tälta ihop med Bogo, så han ska fixa tält och grejer. Men blir nervös över allt då vi kommer dit på tisdag och det kanske är fult överallt. Men jag hoppas att mina vänner är snälla och sätter ut vakthundar runt en paxad plats.
Sen är jag nervös över mig mentala hälsa. Hoppas att den goda stämningen och miljöombytet gör att jag glömmer bort min ångest lite.
Så de närmaste veckorna är det lite mycket att stå i.
 
Ja va fan, snart är klockan 21 och jag har inte gett mig nån kvällsmat än, det borde ske. Jag har tappat min matlagning fullkomligt. Vet inte vad jag lever på längre. Falafel är en räddning.