0

2015 summering

Okej, jag ska försöka mig på att dra ihop en årskrönika, vad nu det är.
Det är väl vettigt att se tillbaka på året och göra en summering.
 
För ett år sen firade jag nyår hos Christina och Carolina. Lillebror och Suzanna var på besök från Oslo. Och så var de här tre retardsen med.
 
Charader. Jag vann. :P
 
Sjön frös och dagen efter nyår hade det ännu inte snöat. Så jag och bror fotograferade en massa. Finns en tidigare post med bilder från den exkursionen.
 
Jag gillar när sjöarna fryser.  Hoppas de gör det 2016 också.
 
Tillsist kom det snö. Det här är ett träd jag går förbi och fotografar lite då och då. Tycker det är fint.
 
Var på TN med en gäng stenhårda kvinns.
 
Bekantade mig med Fruängskollektivet.
 
Stoppade in plastögon i grejer i skogen.
 
Både jag och John började jobba heltid på vårt kontor. Bröderna installerade diskmaskin.
 
Var i Thailand och jobbade på Black Mountain.
 
Såg väldigt mycket av det här rummet och drack en massa kokosnötter.
 
Drog av Bangkok på vägen hem.
 
Var nere i Göteborg och jobbade på Hills, golfbanan utanför Mölndal.
 
Det var solförmörkelse.
 
Runt påsk var jag i örebro och hälsa på. Familjen var och kollade ett övergivet hus. Vi är nyfikna av oss.
Detta är dock en gammal brandbil.
 
Jag och  Lena drog till London och hälsade på Mickey. Vi hade fet tur med vädret.
 
En Smarris var på besök från Rumänien.
 
O ja, det blev vår.
 
Fick en öl som kund. Det är kul med öl. Ava Zêr är en god öl.
 
Hittade en massa slacklinefolk i skogen.
 
Chill människor med galna nerver. Tanken att börja klättra föddes.
 
Hade visst järnbrist. Är en slarvig vegeteraian.
 
Jag gillar min sjö.
 
Min kompis Hampus. Han bor i min skog. Är ovanligt orädd.
 
Valborg.
 
Maj. Firade Norges nationaldag i Oslo enligt tradition. Tre glada killar från Örebro var där också. Jag fick dela säng med bror och Suzanna.
 
" Å vi elsker dette landet"

Syskon.
 
Häggen blommade sent.
 
Var utklädd till flugsvamp på en maskerad.
 
Lotta hittade sin fottvilling. (Christina)
 
Fotograferade på Dekadance. Får inte lägga upp en massa bilder därifrån då det råder fotoförbud. What happens on Deka stays on Deka.
 
Det är liksom ganska mycket naket där.
 
Och människor med idéer. Jag låste fast honom, fick nykeln och gick iväg. Han älskade det. :) 
 
Det bor en massa hackspättar i skogen. Mamma hackspätt matar sitt barn.
 
Midsommar firades i Hammarbyhöjden hos Lina. Typ 8 plusgrader och duggregn, men det hindrade oss inte från ett litet äventyr upp på Hammarbybacken.
 
Jobbat lite åt det här trevliga gänget/företaget.
 
Som 30-årspresent åkte familjen till Kroatien.
 
Det var fint där. Maten var anpassad efter tyskar.
 
Vi badade.
 
Det var Pride.
 
Fotograferade Matildas bröllop.
 
Far och farbror i sommarstugan.

Mor och Inger i sommarstugan.
 
Hjälpte Jonas och David att flytta. Jag var viktigt i egenskap av förare av lastbil.
 
Åkte ut tur i Norge. Det var kallt. Vi snodde vatten ur en brun med hjälp av en Ikeakasse och tegelstenar. Ska gå mer på tur 2016.
 
Började engagera mig i Greenpeace. Kan inte stå passiv när vi sabbar vår jord.
 
Ställde upp i Stockholm fotomarathon. 24 bilder på 24 timmar. Ingen sömn. Denna bilden har temat Hundperspektiv.
Kom topp 10 ca 300 tävlanden.
Spelade in en pod om maran ihop med Göran Segeholm. Lyssna om du är nyfiken.
 
Utomhusbio i Bagarmossen. De visade filmen Pride. Enastående film.
 
Hade två couchsurfare från Turkiet på besök. De var badkrukor och småskumma.
 
Paddlade kajak i Källtorpssjön bakis som ett ägg.
 
Vegansk knytis på en liten ö gjorde livet bättre.
 
Jessan och jag var och såg Ghost. Det var awesome.
 
Under hösten har jag gjort en skulpturkurs. Har mest jobbat med kroki. Min lerklump står till vänster.
 
Jag och Jessan har vart mycket i skogen. Svamphösten har bitvis levererat.
 
Hade en couchsurfare som var från Berlin/Kanada. Hon var trevlig och väldigt jetlaggad.
 
Fördelen att ha en gravid bästa vän. Hon kan köra raggarbil genom Örebro centrum medans vi andra dricker öl och härjar till Eddie Meduza.
 
Fyllde 31. Mor och far hälsade på. Fick dem att gå på vegomässan. (!)
 
Hade fest hemmavid. Tipsprommenad och spontandans.
 
Julen skedde nere i Åled utanför Halmstad. Detta är vid vätterns strand.
 
Tre av fyra kusiner på en bild. Jag insisterade på att vi skulle ta gruppbilder. Alla kusiner och alla som var med på julafton. 
Så det gjorde vi. Sådant görs för sällan. 
 
Kusinbarn. Det är söta och så, men det är skönt när man får ge tillbaka dem. :P
Världens gulligaste get! Den gillade att bli klappad. Jag är kär i geten.
 
I örebro kom snön. Har här vi bror och Suzanna. 
 
Vi gick långa prommender i barndommens kvarter. Allt är ombyggt, det är nya områden där det förut bara var fält.
Ljuset var magiskt.
 
Så nu är det 2016.
2015 har vart händelserikt och långtråkigt på samma gång. Jag har hittat nya nivåer av ångest och lärt mig lite mer om livet.
Jag vill tro att de insikter jag skaffat mig under året ska kunna användas till att göra 2016 till ett år som jag vill ha.
 
Vad vill jag då?
Jag vill ha mer social interaktion med andra människor. Ska bli bättre på att ta initiativ till att träffa folk.
Jag vill lära mig acceptera mig själv och tycka om mig. Ingeting blir ju bättre av det stora självföraktet jag går och dras med.
 
Jag vill gå minst två kurser.
Jag vill ha fotoutställning.
Jag vill bli bättre på att klättra.
Jag vill bli bättre på att klippa film och göra rörliga effekter.
Jag vill resa till ställen. På min mentala tapet är Lissabon, Albanien och Kiev. Behöver bara resekamrater och tid.
 
Jaja.
Gott nytt år suckers!