0

Jag har börjat plugga igen

Ivar AroseniusMin version av Livet och döden

Äntligen har jag fått fart i livet igen. Började plugga för två veckor sen. Går Digital Design på Medieskolan. Första veckan sög, grundkurs i photohop, IGEN. Men senare veckan har vart bra. Har knappast lärt mig nått nytt, men har fått göra en massa saker. Har bland annat lärt mig hur man gör banners i photoshop. Sen att man inte göra banners i photoshop sen är en annan sak. Jag har lärt mig nått nytt i alla fall.

Igår satt vi hela dagen och jobbade på en parafras. Vi fick i uppgift att välja en bild i Nationalmuseumets samlingar. Jag valde en bild som heter Livet och döden av Ivar Arosenius. Det var roligt att jobba med parafraser och montage. Alla bilderna i min bild är googlade på ett eller annat sätt. Sen ihopknullade i photoshop.