1

En förbannand skitdag

Idag har det vart en såndär förbannad skitdag.
Har suttit på Cloud Nine och försökt bygga webb. Men det har fan inte gått bra. Jag kan inte/fattar inte/går inte/allt skiter sig/dåliga ideer/bajs på allt/helvete/hoppas på bättre morgondag. Jag blir ju så arg. Jag vill göra bra och snyggt. Inte fult och fel!
Har fått behärska mig hela dagen för att inte slänga ut datorn genom fönstret och inte sätta mig på golvet och gråta i vemod och ilska.

Jag är förbannad för att människan är så förbannat korkad.

Vi kör bil, äter kött, fiskar sönder haven, förorenar naturen, skitar ner rymden, fängslar de som talar sanning, ljuger för befolkningar, är kortsiktiga i allt, tänker bara på oss själva, blir feta, föder en massa barn, ger fan i att investera i järnvägen, flyger till Thailand, slänger mat, röker i busskurer, slåss,  konsumerar oss närmare undergången, låter folk svälta ihjäl,
samt att vi även
föder upp djur bara för att ta deras päls, gör plastprodukter med gifter, tar inte hand om våra gamla, privatiserar apoteken, privatierar sjukvården, korta tunnelbanetåg på kvällarna, ger mig en massa förbannad reklam, surfar med Internet Explorer, gör bakterier multiresistenta, plogar illa, censurerar internet, inför radiospaning på befolkningen och ger fan i att plocka upp efter våra förbannande hundar.

FAN VAD ARG JAG BLIR.

Nu känns det bättre.

Jag skulle egentligen posta en före/efterbild på en bild. Så jag gör väl det.

Så här sen er RAW-fil ut när den kommer direkt från kameran. Detta är en bild från en plåtning i somras.

Såhär kan det se ut när en bild är pillad med.

Har kört den här bilden genom Lightroom och Photoshop.
Har jobbat mycket med klonen för att plocka bort skit, sen en del med gradientlager i Overlayläge, vidare med en massa kurvor och maskar.
Har skärp bilden med High Pass. 0,3.

Plåtat med Nikon 85mm, på bländare 3,5.
1 Klang:

Jana!

Jag vill ha en workshop med dig!

Fantastiskt resultat. Jag har alltid undrat hur man får till en bild på det här sättet. Trodde man iaf behövde ett visst ljus från början, när man tar bilden, men tydligen inte.

Lär mig!