0

Jobb

Det är gött, jag har fått jobb. Ska jobba som fotograf, grafiker och lite med webb. 70% på markanadsavdelningen på Byggmax.
Ni ser, jag kommer nog fastna i byggsvängen resten av livet. Men det gör mig inget. Byggfolk brukar vara människor med fötter på jorden och roliga one liners. På måndag börjar jag, det ska bli spännande. Jag ska bla plåta produkter, det ska byggas upp en studio i anslutning till en av deras butiker.

Igår ringde också Cykelringen, hade sökt där som grafiker, redigerare och webbgrej. Jag var utvald av ett gäng att göra arbetsprover. Jag sa till henne att jag redan fått jobb, men det var ju trevligt att de inte hatade mitt CV och mitt svamliga personliga brev (det är en massa uglor på det).

Igår plåtade jag ute i Länna på BM.
Sen var jag och Offer på Liljewalls vårsalong. Utställningen slutar ju på söndag.
Den var faktiskt; som Lars på konsthallen sa, sämre i år. Men det var inte skit. Här är i alla fall några av de verk jag gillade bäst. Har ingen aning om vad konstnärerna hette som vanligt.





Igårkväll blev det ganska lugnt. Jag lekte gammal och gav fan i att gå ut; vilket jag tyckte var ett bra val idag. Var ute i torsdags och drack några stor stark på gröne jägaren med lite BMfolk för att fira att jag har jobb.

Sen så är det ju full hållingång idag. Ska bland annat se Hallucionogen och Mad Mango.

Det tråkiga som hänt i veckan är att en bekant till mig dog i cancer. Efter lång tid sjukdom. Efterlämnar sig en 2 årig son, en massa ledsna vänner och släktigar.

Nu ska jag piffa till mig inför dagen/kvällen.