0

WTF, död tand, inte okej.

Idag var jag hos tandläkaren. Det första han säger är att jag har "väldigt fina tänder". Sen gör vi undersökning, inga hål, ingen tandsten, alla är glada. Tänderna är i kanonskick. Jag har supermannatänder.
Jag har haft ont i den tanden jag pekar på länge, år faktiskt. Har tänkt att jag nog bara är hypokondrisk och inte brytt mig så mycket. Tidigare tandläkare har inte brytt sig.
Men nu röntgade vi tanden och såg att den är DÖD. Stendöd. Finns inget liv. Regerar varken på kyla eller el. Så den ska rotfyllas. Inte alls kul. Men jag har en infektion i käkbenet, det är inte en bra sak.
Så även om man sköter sina tänder exemplarisk kan det gå dåligt. 3000:- kommer det kosta. Härligt tycker jag. 3000 är ju ingenting, och det finns inget roligare jag vill göra för de pengarna.

Är i mitt nya bo. Studentetta i Hammarby Sjöstad. Skulle montera ihop databordet var tanken, men finner inte de tillhörande skruvarna. :(

Jag gjorde iallafall ganska många mål på innebandyn.