1

Förkylningarnas förlovade land

Det är det landet jag har varit i den senaste tiden.
Började lite fint med en influensa. När den precis hade gett sig plockade jag upp en snorig jävel till förkylning. Har snart bekämpat båda genom att spendera helgen hemma i absolut lugn och ro.
Har fått min soffa nu. Så snart ska jag ha sofffest.
Fick för mig att pröva min 50mm, f1,8 jag köpte i sommras. Den har legat i ett skåp sen dess. Kändes lite illa.
Så jag tvinga på korven den här masken och begav oss ut i skogen. Det snöande.
Har en massa bilder, måste bara ha tiden att pilla igenom dem.
Var nån hundägare som stod och tittat ganska så förbrylla på oss. Inte så jättekonstigt kanske.
Och sen sist då. Vi fick tag på en 5-åring. Fotograferade och gjorde ett DR-blad. Blev bra. Så nu hoppas vi att norrmännen tycker det också. Byggmax fyller nämligen 5 år i norge snart. Vi bjuder på tårta.
I veckan har jag fotograferat tillbucklad, spraylackerad plats. Det är något som snart kommer komma ut som DR i sverige.
Har faktiskt fotograferat en hel del senaste tiden. Fotograferade 10 platschefer torsdag/fredag på mässan också.
Fast det är ju jobb. Det är skalliga män i röda t-shirts. Inte lika roligt som att fotografera träd i månljus eller hanar i konstiga masker.
1 Agnes:

Fina bilder, fin ton!



sv: Ja, det stämmer bra, det är dörrarna in till "förrådet" vid tryckhallarna! :-)