1

+ - 0

Livet har sin gång.
Har inte varit lika mycket av ett svart hål senaste veckan. Det är bra. Jag gillar inte det svarta hålet.
Förra helgen hade jag ju mor, far och morfar på besök. De tog med sig möbler till mig.
Så nu har jag 2 till teakmöbler i mitt hem. Mycket mer passande än korvens tvbänk.
Farmor och farfars gamla jordglob passade bra in tycker jag.
 
Förra veckan hade jag bror och Susanna på besök, vi lagade go mat och tittade på den fina skogen. Det var trevligt.
Sen så var vi på jobbet hembjudna till Adham. Jag fick hjälpa till i egenskap som strukturerad matlagerska och kvinna eller nått. Jag vet inte. Men det var kul, charader är nått man leker för sällan, utan tvekan.
 
På gymmet i fredags så tyckte Adham att jag skulle komma på 3 nya sporter att pröva, så när jag kom hem satte jag mig och googlade. Hittade några grejer som verkar intressanta.
En av dessa var orientering, och det föll sig så väl att orienteringsföreningen i skogen här utanför hade öppet hus på lördagen. Så jag lallade dit.
Och orenterade! Hittade 4 av 6 kontroller. Gubben i stugan tyckte att det var bra för att vara första gången. Skogen var lerig och full med svamp.
De övriga sporterna jag kom på var pistolskytte, paintball och parkour. Tänkte kolla upp pistolskyttet här närmast.
På kvällen var det sen dags för Technostate.
Började kvällen med förfest hos Jens och sen drog vi dit och dansade. Musiken var mycket trevlig. 
Hade roligast de första timmarna. Sen mötte jag korven och fisken, och lite annat ur min dåtid och blev lite misspepp. Att jag hade våldsam träningsvärk efter att ha tagit 85kg i benpress gjorde inte mig mer motiverad. 
Det var fina lampor och blandat med folk. Föresten, vad är det för våldsamt efterblivna människor som går på rave i högklackat?
 
På söndagen fick jag besök av Jonas, vi behövde lite ömsesidig terapi i skogen. Så vi marcherade iväg med korg och letade svamp. Med mina suvivalskills och svampkännedom lyckades vi riktigt bra.
Hittade en mass trattkantareller och taggsvampar. Dessa rensade vi och tilllagade sen en delikat måltid.
Idag har jag också lagat mat med en bra människa. Lina kom över och vi gjorde daal. Det blev bra. Nu har jag för mycket mat.
Och imorgon kommer jag inte ha tillfället att äta upp den då vi kör ytterligare en vecka av Halv 12 på HK. Idag bjöd jag på rödbetsplättar med pepparrotsyoghurt. Imorgon är det Mias dag. Ska bli spännande och se vad hon hittar på.
 
 

Lust att göra ett bloglovin byte? :) Kolla gärna in på min blogg där det pågår en veckans blogg tävling!