0

Jonathan Johansson

Jonathan JohanssonJonathan JohanssonJonathan JohanssonJonathan Johansson
Jonathan Johansson
Förrförra fredagen fick jag ett sms vid lunchtid. Det var Jonas som behövde en fotograf. Han skulle göra en intervjuv för nättidningen Radar Magazine med artisten Jonathan Johansson.
Givetvis ställde jag upp. Och här har vi de bilder jag valde att ta med.
Hade ovanligt kort om tid på mig. Ca 15 minuter i en skumningsdukelt stockholm. Byggnaden i bakgrunden är riksbankens lokaler vid sergel.

Försöker utröna om jag har en stil, ett bildspråk. Har börjat på en kurs på fotografika. "Ditt personliga bildspråk". Har inte kommit fram till nått bra svar ännu. Jag rör mig väldigt mycket mellan stilar, prövar och hittar på nya stilar. Jag gillar grafiska bilder. Rena bilder, med tydlighet och fokus.
 
Fotografi, foto, fotografering, jonathan johansson, nikon;