0

2013 this far

2 veckor har nu gått av det nya året.
50 veckor kvar tills det är 2014. Denna bisarras siffra. 48 veckor kvar tills jag fyller 29. Å herre gud.
Idag är det en sån dag då det det är jobbigt att ens ta ett andetag. Huvudvärk, gnisslar tänder, har svårt att andas, synrubbningar. Ja, lite old fashion ångest. Härligt.
 
Har några nyårslöften. Minns inte om jag nämnt dem innan.
2013 ska jag:
∞Skratta mera. Är så trött på att må dåligt. Nu får jag skärpa mig.
∞Göra mer saker utanför min comfortzone. Det är dags att göra dessa grejer jag egentligen inte vågar.
∞Göra mer korkade grejer. Det som jag minns i efterhand av mitt liv är alla de lite lätt pantade, farliga och dumma saker jag gjort. Mer sånt.
 
Hittills har det gått ganska bra. Har hållt mig sysselsatt.
På jobbet har jag jobbat vidare med förpackningsdesign för en massa produkterr. Har tränat. Hade trevligt besök en helg. Vart ute och festat med en massa bra folk. Fotograferat skog förra veckan samt ett band idag. År&dar hette de.
Har gått prommenader och druckit kaffe.
Har även börjat måla igen. Det gör mig glad. De senaste åren har jag mått för dåligt för att pyssla med sånt.
Men nu, nu har jag fått inspiration på nytt. Tror det var Bogo som fick mig att inse att det borde tas tag i igen. Va fan, jag har ju hela min uppväxt målat minst en gång i veckan, ibland mycket oftare. Är ju skam att det kommit skymundan.
Var manisk förra veckan ( vilket för övrigt är kul för jag får mycket mera gjort då) hur som så rotade jag igenom en kartong med en massa gammalt pyssel, då hittade jag en massa gamla skisser jag gjort. Detta är riktiga män som jobbade i Forum Nacka när det renoverades. Hade det väldigt tråkigt på jobbet stundtals så jag lyssnade på radio och ritade av folk.
Målargrejerna står hur som framme i vardagsrummet nu.
 
Har fått igång min nätverkshårddisk, eller inte jag. Adham fick igång den. Han satte upp och installerade disken och jag lagade mat. Mycket bra deal. Ska spela ut tjejkortet lite oftare tror jag.
Ska ta mig igenom veckan med hälsan i behåll. På torsdag ska jag träffa KBT-gruppen för sömnsvårigheter för första gången. Det kan bli intressant.
 
Jag förstår mig inte på mig.