0

Så igen då

Jävla gnäll det är på mig ibland.
Men jag vet inte vad jag gnäller om. Jag vet inte vad jag har att gnälla över egentligen.
 
Idag är det tisdag. Har vart ute på anläggning hela dagen och haft möte.
Mina fina skinstövlar hade gått sönder, tänkte lämna in dem på Åhlens och få dem lagade igen, men det otrevliga personalen sa att det inte var nån idé. Utan att de skulle gå sönder igen och att det redan fått in ett gäng sånna skor. Så nu är jag ett par skor fattigare. Det är tråkigt.
Har egentligen ingenting jag vill berätta eller säga. Jag är uttråkad och har lätt ångest. Låg på golvet nyss och spelade Backgammon mot mobilen. Mobilen vann.
 
Hade nån plan på att måla, men hade faktiskt ingen lust. Så det sket sig.
Började istället redigera lite självporträtt i brist på bättre aktiviter.
Här har vi ett med starkt sidoljus. Har fotograferat med skrivbordslampan som ljuskälla.
Här har jag bara spårat ur. Är kul att ibland redigera utan syftet att försköna verkligheten. Och pröva en ny stil.
 
Tror det är en av mina problem som konstnärlig person. Jag kan aldrig välja stil. Jag vill pröva nya hela tiden. Behärskar jag en stil blir den genast mindre intressant.
 
Ta sig igenom veckan var det ja. Dessa veckor, och dagar och år.
 
Imorgon ska vi fortsätt att sätta nollan på gymet. Vi kollar hur mycket vi orkar på olika muskelgrupper och skriver ner det. På det sättet kan vi se utvecklingen svart på vitt sen.